Avui, 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, la Fundació Els Tres Turons vol afegir-se a la denúncia de la greu vulneració dels drets humans de les dones i infants que persisteix i augmenta emparada en discursos reaccionaris i en els conflictes armats arreu del món.
La violència masclista afecta greument la salut mental i el benestar de les dones i els infants i no es pot entendre l’acompanyament als processos de recuperació en salut mental sense tenir-la present.
Les violències masclistes es perpetuen arreu del món i n’augmenta la virulència en guerres i conflictes armats, que generen un patiment humà absurd i innecessari i justifiquen la crueltat i l’explotació, reforçant una manera d’habitar el món que s’oposa a la vida.
A Europa, a l’estat espanyol i a Catalunya, les dones pateixen violències estructurals que les empobreixen, les fan emmalaltir i augmenten la precarietat de les seves vides. El repartiment desigual de les càrregues de cures, l’escletxa salarial, la desprotecció davant les violències masclistes i la violència vicària, el silenci i el rebuig quan s’atreveixen a denunciar, són violència.
A més, el gènere també s’entrecreua amb altres eixos d’opressió com l’origen, la discapacitat, la classe social o la racialització, entre d’altres, posant a les persones en situacions de més vulnerabilitat a l’hora de patir discriminació i violència.
Davant les guerres i els genocidis, davant els discursos d’odi i rebuig cap a la lluita feminista i per la igualtat de drets, davant les violències masclistes i sexuals, cal refermar el compromís amb els drets de les dones i els infants en un marc de justícia social, antiracisme i drets humans.
Aquest 25-N:
- Assenyalem la violència i la desigualtat com a culpables del patiment mental de dones i infants.
- Reivindiquem comunitats lliures d’opressions i violències, on la tendresa i la cura ens permetin viure en pau i significativament, gaudint d’una vida digna de ser viscuda.
- Reivindiquem la fi de la violència, les guerres i l’explotació com mitjans de control geopolític i patriarcal.
- Per això un any més donem suport als comunicats afins i a les convocatòries de manifestació.
Per ampliar:
- El derecho al bienestar en salud mental de las mujeres en situación o en riesgo de exclusión social y/o pobreza.
- La violència econòmica també mata.
- Noves formes de guerra: la violència contra les dones en contextos bèl·lics.
- Es presenta el primer informe de violències institucionals masclistes a l’Estat espanyol.
- Si sembla violència masclista, és violència masclista.
- Teixim resistències. Diverses, vives i rebels contra les violències masclistes, racistes i colonials.





