Dilluns 2 de juny es va celebrar la inauguració de l’ampliació de l’hort terapèutic de la Fundació Hospitalàries Barcelona, ubicada al recinte de l’antic Hospital Sant Rafael. Es tracta d’un espai que, des dels seus inicis ara fa set anys, s’ha consolidat com una eina de salut comunitària i de benestar emocional per a les persones ateses als serveis de salut mental.
A l’acte hi van participar tant professionals com persones usuàries de la Fundació Hospitalàries, així com les persones participants del Servei de Rehabilitació Comunitària d’Adults de la Fundació Els Tres Turons, que ja havien col·laborat en l’ampliació inicial de l’hort ara fa set anys.
Durant la jornada es va fer el trasllat de planter cultivat amb varietats locals al Banc de Llavors de Can Soler. Espècies com el tomàquet rosa de l’etern, el tomàquet de Can Bogunyà, la bleda de Niça, la bleda de colors, la ruca de Can Masdeu, la calèndula, el bròquil Santa Teresa, l’enciam del sucre, el pebrot quatre cantos i l’albergínia negra van ser plantades al nou bancal de 50 m².
L’ampliació de l’hort no només representa un espai físic més gran, sinó un pas endavant en la col·laboració entre ambdues entitats. El projecte preveu l’ús compartit del Banc de Llavors, així com l’acompanyament i el suport tècnic per part de la Fundació. L’objectiu: que l’hort terapèutic continuï sent un espai viu, inclusiu i amb valor transformador.
