El 30 d’abril passat va finalitzar una nova edició del programa SIOAS (Servei Integral d’Orientació, Suport i Acompanyament Laboral) 2025-2026, impulsat per la Fundació Els Tres Turons amb el suport de la Generalitat de Catalunya, amb uns resultats molt positius tant en l’àmbit formatiu com en la inserció laboral de les persones participants.
Durant aquesta edició, un total de 39 persones han participat al programa, que ofereix orientació, suport i acompanyament laboral a persones vinculades a la xarxa de salut mental. D’aquestes, 17 persones han realitzat formació especialitzada en competències digitals i eines TIC mitjançant un catàleg de sis itineraris formatius desenvolupats en col·laboració amb el centre formatiu Digitech FP Barcelona.
A més, s’han gestionat 6 pràctiques no laborals, una eina clau per a facilitar l’adquisició d’experiència professional i reforçar l’ocupabilitat de les persones participants.
Pel que fa a la inserció laboral, els resultats han estat especialment destacables: 26 de les 39 persones participants han aconseguit una feina durant el programa. La meitat de les insercions s’han produït en empresa ordinària, amb contractes de més de tres mesos de durada, mentre que l’altra meitat corresponen a contractacions temporals. Només quatre de les insercions s’han realitzat en centres especials de treball, una dada que reforça l’objectiu del programa de promoure l’accés al mercat laboral ordinari.
Des de la Fundació Els Tres Turons es valora molt positivament aquesta edició del programa, tant per l’impacte en la millora de l’ocupabilitat com per la consolidació de la formació digital com una eina clau per a la inclusió social i laboral.
Aquest mes de maig s’inicia una nova edició del programa SIOAS amb la voluntat de continuar generant oportunitats i acompanyant les persones participants en el seu itinerari laboral.






