Aquest dissabte 13 de desembre, els tallers d’artesania de la Fundació Els Tres Turons participaran al XIV Mercadet de Nadal d’Artesanies de Font d’en Fargues, un esdeveniment que ja és un referent al barri per a les persones amants del producte artesà i de proximitat.
Organitzat pel Casal Font d’en Fargues (ACFF) i l’Escola Municipal de Música Can Fargues (EMM), el mercadet ofereix un espai de visibilitat per als artesans i artesanes de la Font d’en Fargues i dels barris veïns. Els tallers artesanals de la Fundació hi participaran amb una selecció de productes elaborats per les persones usuàries, mostrant el valor creatiu, social i comunitari d’aquests projectes.
La jornada estarà dinamitzada per actuacions musicals de l’alumnat de l’EMM Can Fargues. A més, es faran dues visites guiades a la Masia de Can Fargues a les 10.30 h i 11.30 h, una oportunitat per a descobrir el patrimoni del barri.
Amb aquesta participació, la Fundació reafirma el seu compromís amb el teixit comunitari i amb la promoció de l’artesania com a eina d’expressió, inclusió i vincle territorial.
El Club Social Pol Positiu i el Servei de Rehabilitació Comunitària de la Fundació Els Tres Turons van participar, el 2 de desembre, vigília del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, a la Diversity Champions League, un torneig de Futbol 7 organitzat per INTEGRA Centre Especial de Treball, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. La jornada va reunir equips d’empreses i entitats socials de Barcelona amb l’objectiu de celebrar la inclusió, la diversitat i la igualtat d’oportunitats a través de l’esport.
La competició es va celebrar a les instal·lacions del Poliesportiu ZAL i es va articular en dos grups:
Grup A: Integra, Ingeus i Fundació Els Tres Turons.
Grup B: Formació i Treball, Ndavant i La Meridiana.
L’equip de la Fundació va completar una primera fase impecable, guanyant tots els partits amb un joc d’equip intens, col·lectiu i molt cohesionat. Tot i ser un torneig sense guanyadors oficials, vam assolir una segona posició final, un resultat que reflecteix l’esforç i la implicació de totes les persones participants.
La jornada es va desenvolupar en un entorn òptim gràcies a la cessió de les instal·lacions del Poliesportiu ZAL per part del Port de Barcelona. L’espai comptava amb gespa, llum, música, vestidors amb dutxes i taquilles, i un ambient festiu que va afavorir la convivència i el bon joc. També es va oferir un esmorzar que va contribuir a crear un clima proper i agradable.
Des de la Fundació Els Tres Turons valorem molt positivament aquesta experiència, que ha permès promoure l’activitat física, la participació comunitària i la visibilització de la diversitat. Agraïm a INTEGRA CET la iniciativa i l’impuls d’espais on l’esport es converteix en un vehicle d’inclusió sociolaboral.
Divendres 28 de novembre va tenir lloc, a la Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta, la xerrada “Activisme i drets en salut mental”, a càrrec de la Federació VEUS. La iniciativa va sorgir arran de la demanda expressada durant la jornada de participació del Servei Prelaboral, on diverses persones van mostrar interès en aprofundir en el coneixement dels drets en salut mental i en les vies de participació activa.
L’activitat, organitzada pel Servei d’Inserció Laboral de la Fundació, va reunir una quinzena de participants del SIL, el Club Social Pol Positiu i el Servei de Rehabilitació de Joves. Durant la sessió es van presentar projectes com l’Observatori de Drets i les iniciatives de suport entre iguals, i es van compartir eines per identificar i actuar davant situacions de possible vulneració de drets.
L’espai va afavorir un diàleg proper i enriquidor, i va reforçar la voluntat de moltes de les persones assistents d’implicar-se en moviments d’activisme i defensa de drets en l’àmbit de la salut mental. Des de la Fundació Els Tres Turons, valorem molt positivament iniciatives com aquesta, que fomenten l’apoderament i la participació en primera persona.
La Fundació se suma a la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat al Parc de les Aigües
Un any més, la Fundació Els Tres Turons se suma a la commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que tindrà lloc el 3 de desembre sota el lema “Fem Barcelona accessible per a tothom”. Aquesta jornada vol reconèixer la contribució de les persones amb discapacitat a una ciutat més inclusiva, accessible i diversa, i reivindica els seus drets de ciutadania.
L’acte central al districte d’Horta-Guinardó tindrà lloc al Parc de les Aigües, en una celebració col·lectiva organitzada pel Consell de Persones amb Discapacitat d’Horta-Guinardó i l’alumnat dels cicles de grau superior de l’INS Ferran Tallada, amb el suport de Ludàlia. L’esdeveniment comptarà amb la participació de centres educatius, escoles d’educació especial, entitats socials i serveis del districte.
Al llarg del matí s’oferiran diversos tallers inclusius, dinamitzats per les entitats del Consell i per l’alumnat de l’institut, com ara jocs adaptats, petanca, creació de tions amb taps de suro, xapes, punts de llibre, postals de Nadal i un taller de ràdio. Espais pensats per fomentar la participació, la creativitat i el treball conjunt.
Al migdia se celebrarà la 8a Flashmob d’Horta-Guinardó, amb la cançó “Hem vingut a jugar” del grup Buhos. La dinamització anirà a càrrec del Taller Escola Sant Camil i l’animació del Pallasso Vermellet, amb enregistrament audiovisual de Kinotheque.
La Fundació Els Tres Turons reafirma el seu compromís amb la inclusió i la defensa dels drets de les persones amb discapacitat, contribuint a la construcció d’una ciutat més justa i accessible per a tothom.
La Masia de Can Soler va ser dissabte 29 de novembre l’espai d’acollida de la 15a Trobada de la Taula d’Entitats Col·laboradores amb el Parc Natural de la Serra de Collserola, una iniciativa del Consorci del Parc Natural que reuneix anualment les entitats que col·laboren en la conservació, la divulgació i la millora de l’entorn.
Les persones assistents van participar en una visita guiada pels diferents espais de la masia per conèixer de prop les darreres actuacions i la metodologia de treball conjunta entre professionals, persones en processos de recuperació de salut mental i agents del territori.
La memòria del Monestir de Sant Jeroni, també present
L’Associació Amics del Monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron, amb qui compartim espai a la masia, va presentar el seu projecte de recuperació de la memòria històrica del monestir. Els participants van poder visitar:
la biblioteca i el fons documental que l’associació custodia a Can Soler,
la maqueta del monestir,
i l’exposició permanent de restes arqueològiques ubicada al vestíbul de la masia.
Una jornada de coneixement i intercanvi
Com és habitual en les trobades de la Taula, també es van tractar temes d’actualitat del Parc Natural i es van compartir experiències entre les entitats participants. La jornada es va tancar amb un tast d’oli de Can Soler, elaborat recentment amb la varietat autòctona becaruda.
La col·laboració entre entitats i Consorci és clau per avançar en la conservació i la divulgació dels valors del Parc de Collserola. Des de la Fundació Els Tres Turons, celebrem haver acollit aquesta trobada en un any tan simbòlic per a nosaltres, i renovar el compromís amb la gestió comunitària i sostenible del territori.