El proper 29 de juny, la masia de Can Soler acollirà una de les sessions de l’itinerari formatiu “Agroecologia i educació agroecològica a Collserola”, impulsat pel Parc Natural de la Serra de Collserola dins del programa Alimentem Collserola.
La jornada reunirà professionals i agents vinculats a l’educació ambiental, l’agroecologia i la sobirania alimentària amb l’objectiu de compartir experiències i generar xarxa al territori.
Durant la sessió, la Fundació presentarà els projectes educatius i comunitaris que desenvolupa a Can Soler, especialment aquells vinculats a l’agroecologia, l’horticultura social i els processos de rehabilitació comunitària. Les persones participants podran conèixer de prop els horts i les activitats que es duen a terme en aquest espai, de la mà de l’equip professional i de participants del Servei de Rehabilitació Comunitària.
La visita forma part del programa de visites a finques i projectes educatius agroecològics de Collserola, una iniciativa que busca impulsar una comunitat d’aprenentatge i intercanvi entorn de l’agroecologia i l’educació transformadora al territori.
La sessió comptarà també amb una presentació dels programes municipals vinculats al verd urbà i la sostenibilitat, com el programa Mans al Verd de l’Ajuntament de Barcelona.
Aquesta activitat s’emmarca en l’itinerari formatiu “Agroecologia i educació agroecològica a Collserola”, impulsat pel Parc Natural de la Serra de Collserola per fomentar el coneixement, la participació i les aliances al voltant de la transició agroecològica.
La Fundació Els Tres Turons va assistir dilluns, 18 de maig, a la presentació del primer Pla Antiracista de Barcelona 2026-2036, celebrada al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, en el marc del Fòrum Barcelona 2026 sobre “El lideratge de les ciutats per la justícia racial”.
L’acte, encapçalat per l’alcalde, Jaume Collboni, va posar de manifest la necessitat d’impulsar polítiques públiques estructurals per a combatre el racisme i garantir una igualtat efectiva de drets, oportunitats i reconeixement per a totes les persones. La jornada va incloure també una taula rodona amb representants del Consell Assessor Antiracista.
Amb més d’un centenar d’accions, que implica la participació de totes les àrees municipals, aquest instrument estratègic vol incidir en tres àmbits complementaris. Per una banda, la transformació institucional, orientada a revisar pràctiques, estructures i mecanismes interns per garantir una actuació pública coherent amb els principis d’igualtat i no-discriminació.
Per l’altra, desplegar tot un seguit de mesures concretes que incideixin directament en les condicions de vida de les persones en aspectes com l’habitatge, l’educació, la salut, la participació o la convivència.
El tercer àmbit d’actuació és estendre el compromís a nivell global a través de les xarxes de ciutats internacionals per convertir Barcelona en un referent internacional de l’antiracisme.
La Fundació, entitat defensora de drets
Des de la Fundació reafirmem el compromís amb la defensa dels drets humans i la lluita contra qualsevol forma de discriminació. Com a entitat defensora dels drets de les persones amb problemes de salut mental, participem activament en el programa Antenes de l’Oficina per la No Discriminació (OND), una xarxa d’agents al territori dedicada a detectar, comunicar i acompanyar situacions de discriminació.
A través d’aquesta col·laboració amb l’Observatori de les Discriminacions, la Fundació treballa en els àmbits de la prevenció, la sensibilització, la detecció i l’acompanyament, contribuint a construir una ciutat més justa, inclusiva i respectuosa amb la diversitat.
La presentació d’aquest Pla Antiracista representa un pas important per avançar cap a una Barcelona compromesa amb la convivència, la igualtat i la defensa activa dels drets humans. Des de la Fundació Els Tres Turons continuarem sumant esforços i aliances per combatre les discriminacions i promoure una societat més inclusiva per a tothom.
Per celebrar aquest aniversari, l’entitat ha organitzat una festa oberta a la ciutadania que tindrà lloc a la plaça d’Eivissa, al barri d’Horta, el dia 16 de juny a partir de les 17h.
La jornada s’estructurarà en tres moments:
Acte commemoratiu dels 40 anys de trajectòria de l’entitat
Tastet de tallers d’artteràpia i musicoteràpia
Pica-pica amb DJ per compartir un espai festiu i comunitari
Des d’AFAMMCA conviden totes les persones i entitats del territori a sumar-se a aquesta celebració i a compartir una tarda de reconeixement, comunitat i benestar!
El 30 d’abril passatva finalitzar una nova edició del programa SIOAS (Servei Integral d’Orientació, Suport i Acompanyament Laboral) 2025-2026, impulsat per la Fundació Els Tres Turons amb el suport de la Generalitat de Catalunya, amb uns resultats molt positius tant en l’àmbit formatiu com en la inserció laboral de les persones participants.
Durant aquesta edició, un total de 39 persones han participat al programa, que ofereix orientació, suport i acompanyament laboral a persones vinculades a la xarxa de salut mental. D’aquestes, 17 persones han realitzat formació especialitzada en competències digitals i eines TIC mitjançant un catàleg de sis itineraris formatius desenvolupats en col·laboració amb el centre formatiu Digitech FP Barcelona.
A més, s’han gestionat 6 pràctiques no laborals, una eina clau per a facilitar l’adquisició d’experiència professional i reforçar l’ocupabilitat de les persones participants.
Pel que fa a la inserció laboral, els resultats han estat especialment destacables: 26 de les 39 persones participants han aconseguit una feina durant el programa. La meitat de les insercions s’han produït en empresa ordinària, amb contractes de més de tres mesos de durada, mentre que l’altra meitat corresponen a contractacions temporals. Només quatre de les insercions s’han realitzat en centres especials de treball, una dada que reforça l’objectiu del programa de promoure l’accés al mercat laboral ordinari.
Des de la Fundació Els Tres Turons es valora molt positivament aquesta edició del programa, tant per l’impacte en la millora de l’ocupabilitat com per la consolidació de la formació digital com una eina clau per a la inclusió social i laboral.
Aquest mes de maig s’inicia una nova edició del programa SIOAS amb la voluntat de continuar generant oportunitats i acompanyant les persones participants en el seu itinerari laboral.
Des de la Fundació Els Tres Turons donem suport a l’Orgull Boig 2026, una jornada reivindicativa, cultural i festiva que tindrà lloc el proper dissabte 6 de juny a partir de les 16 h a la Plaça Orfila, al barri de Sant Andreu (Barcelona).
Sota el lema “Trenquem cadenes, estigmes”, l’Orgull Boig torna a sortir al carrer per defensar els drets de les persones amb experiència pròpia en salut mental i combatre l’estigma social associat al patiment psíquic. La jornada reivindica una mirada basada en els drets humans, l’autodeterminació i la participació social, posant al centre les veus de les persones usuàries i supervivents de la psiquiatria.
L’Orgull Boig és una mobilització impulsada per col·lectius i entitats com Federació VEUS, ActivaMent Catalunya Associació, Associació Sociocultural Nikosia, Bojos x Tu o Matissos, entre d’altres.
“L’enterrament de l’últim boig”: art, carrer i reivindicació
Enguany, la celebració comptarà amb l’espectacle de carrer “L’enterrament de l’últim boig”, una proposta artística impulsada per l’Associació Matissos amb la participació de La Trifulga dels Fútils, CIA Brots i Fail Again Ensamble.
L’espectacle, que combinarà música i teatre de carrer en format de cercavila, representarà simbòlicament el funeral de “l’últim boig del món”, convidant el públic a reflexionar sobre la bogeria, la convivència i el model de societat que volem construir.
La proposta forma part de la programació de l’Orgull Boig i s’ha impulsat també a través d’una campanya de micromecenatge que ja ha superat el seu objectiu econòmic gràcies al suport col·lectiu.
Des la Fundacióicelebrem i donem suport a iniciatives que promouen una societat més inclusiva, diversa i lliure d’estigmes.