Participem a la mostra d’entitats de Sant Genís

Participem a la mostra d’entitats de Sant Genís

Dissabte 31 de maig, la Fundació Els Tres Turons va ser present a la mostra d’entitats de Sant Genís dels Agudells, celebrada a la Plaça Meguidó en el marc de la Festa Major del barri.

La mostra va esdevenir una oportunitat per a compartir amb el veïnat la tasca comunitària que la Fundació desenvolupa a la masia de Can Soler i a Sant Genís, en el marc de la feina que es fa de manera conjunta i compartida amb el teixit associatiu del barri. Des del nostre estand vam difondre la missió de l’entitat i els projectes comunitaris que impulsem des de l’àmbit de la salut mental comunitària, la sostenibilitat i l’agroecologia.

En aquest sentit, s’hi van compartir iniciatives com el projecte de l’oli de Can Soler o el Banc de Llavors, així com la participació activa a la Taula de Salut Comunitària a través del programa Salut als Barris. La mostra, organitzada per l’Associació de Veïns i Veïnes de Sant Genís dels Agudells, que enguany fa 50 anys, va reunir entitats locals en una jornada plena d’activitats i intercanvis amb la comunitat.

La nostra participació reafirma el compromís de la Fundació amb el territori i l’acció comunitària com a eina de transformació social, inclusió i benestar col·lectiu.

Pràctiques i inserció laboral a Aprenem Autisme

Pràctiques i inserció laboral a Aprenem Autisme

La passada convocatòria 24/25 del programa SIOAS, destinat a facilitar l’accés al mercat laboral de les persones amb diagnòstic de salut mental, la Fundació es va posar en contacte amb Aprenem Autisme, una entitat creada l’any 2006 amb l’objectiu de reivindicar els drets de les persones amb autisme i de les seves famílies.

Aprenem Autisme va acollir una persona jove del nostre programa mitjançant un conveni de pràctiques, la qual va tenir la possibilitat de col·laborar dins de l’àrea d’accessibilitat. Aquesta oportunitat li ha permès participar professionalment en una ocupació altament especialitzada on, a més a més, espera treballar en un futur. Les funcions que va poder desenvolupar van ser la creació de materials d’anticipació visual, propostes de protecció sensorial, elaboració d’històries socials, entre d’altres, destinades específicament a promoure la inclusió i participació de persones autistes i altres col·lectius que se’n puguin beneficiar.

Aquests tipus de col·laboracions són enriquidores en molts sentits, però també ajuden a fer que persones i empreses o entitats es posin en contacte i es puguin conèixer. En aquest cas la persona que va fer les pràctiques va ser contractada quan les va finalitzar, per la qual cosa aquest projecte va acabar de la millor manera possible.

Moltes gràcies, Aprenem Autisme!

Si ets una empresa i vols ajudar acollint persones en pràctiques, posa’t en contacte amb nosaltres.

Inauguració de l’hort terapèutic a la Fundació Hospitalàries Barcelona

Inauguració de l’hort terapèutic a la Fundació Hospitalàries Barcelona

Dilluns 2 de juny es va celebrar la inauguració de l’ampliació de l’hort terapèutic de la Fundació Hospitalàries Barcelona, ubicada al recinte de l’antic Hospital Sant Rafael. Es tracta d’un espai que, des dels seus inicis ara fa set anys, s’ha consolidat com una eina de salut comunitària i de benestar emocional per a les persones ateses als serveis de salut mental.

A l’acte hi van participar tant professionals com persones usuàries de la Fundació Hospitalàries, així com les persones participants del Servei de Rehabilitació Comunitària d’Adults de la Fundació Els Tres Turons, que ja havien col·laborat en l’ampliació inicial de l’hort ara fa set anys.

Durant la jornada es va fer el trasllat de planter cultivat amb varietats locals al Banc de Llavors de Can Soler. Espècies com el tomàquet rosa de l’etern, el tomàquet de Can Bogunyà, la bleda de Niça, la bleda de colors, la ruca de Can Masdeu, la calèndula, el bròquil Santa Teresa, l’enciam del sucre, el pebrot quatre cantos i l’albergínia negra van ser plantades al nou bancal de 50 m².

L’ampliació de l’hort no només representa un espai físic més gran, sinó un pas endavant en la col·laboració entre ambdues entitats. El projecte preveu l’ús compartit del Banc de Llavors, així com l’acompanyament i el suport tècnic per part de la Fundació. L’objectiu: que l’hort terapèutic continuï sent un espai viu, inclusiu i amb valor transformador.

La Fundació participa a l’Altre Festival 2025

La Fundació participa a l’Altre Festival 2025

El taller d’Accessibilitat de l’entitat s’ha encarregat de la subtitulació de dues obres internacionals

El recinte Fabra i Coats de Barcelona ha acollit del 30 de maig a l’1 de juny l’onzena edició de L’Altre Festival, el Festival Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental, amb més de 35 espectacles de teatre, dansa, música i poesia que aposten per l’expressió artística com a eina de transformació i inclusió.

Un any més, el taller d’Accessibilitat del Servei d’Inserció Laboral (SIL) de la Fundació Els Tres Turons hi ha participat subtitulant en directe dues obres internacionals i acostant-les al públic català. Els subtítols, projectats en directe durant la representació, han permès viure les funcions en versió original en portuguès i txec amb subtítols en català.

Les obres subtitulades han estat:

  • “Estafa o sobre los sueños no dormidos” de Companhia Babélica de Teatro (Brasil): una reflexió sobre la humanitat, la producció i els somnis adormits, que es va representar a l’Espai Bota 2. Subtítols del portuguès al català.
  • “The Fools’ Pilgrimage” de Bohnická Divadelní Společnost (Txèquia): un viatge escènic ple d’humor i crítica sobre l’estigma de la bogeria, a l’Espai Bota 1. Subtítols del txec al català.

La Fundació col·labora amb L’Altre Festival des de la primera edició, l’any 2015, consolidant una dècada de compromís amb un espai que dona veu a la diversitat i promou el vincle entre salut mental i creació artística. Aquesta col·laboració ha fet possible múltiples iniciatives relacionades amb l’accessibilitat, la participació comunitària i la creació escènica inclusiva.

Des de la Fundació celebrem poder contribuir a l’accessibilitat cultural i formar part d’un festival que cada any trenca barreres i celebra la creativitat des de la diversitat i la salut mental.

DISSABTE 31 DE MAIG

DIUMENGE 1 DE JUNY

Xerrada informativa sobre la Llei de la dependència

Xerrada informativa sobre la Llei de la dependència

La Fundació organitza una sessió per a donar a conèixer la llei i qui se’n pot beneficiar

La Fundació Els Tres Turons organitza una xerrada gratuïta per a donar a conèixer la Llei de la Dependència i resoldre dubtes de les famílies sobre com accedir-hi i quins recursos ofereix.

La sessió tindrà lloc dijous 26 de juny, de 16.30 h a 18.15 h, al Casal de Barri la Barraca del Carmel.

Ens acompanyarà Natalia Parejo Muñoz, graduada en Treball Social, tècnica valoradora de la situació de la dependència, coordinadora de l’equip de valoració del Parc Sanitari Pere Virgili i professora de l’acreditació de Valorador/a de Dependència.

La xerrada és gratuïta, però cal fer inscripció prèvia a través de l’enllaç següent: