La Fundació Els Tres Turons s’implica aquest any en el concurs de curtmetratges “Movie 1,2,3… ment!”, una iniciativa que convida joves de Nou Barris d’entre 15 i 30 anys a crear peces audiovisuals al voltant de la salut mental. El projecte, que es desenvoluparà entre l’1 de juny i l’1 de setembre de 2025, té com a objectiu generar debat, visibilitat i expressió creativa entorn de la salut mental juvenil.
Des de l’activitat WeLab del Servei de Joves de la Fundació, participarem no només amb curtmetratges propis, sinó també organitzant una de les activitats destacades del programa: un taller de creació audiovisual en col·laboració amb l’associació Càmeres i Acció, que es durà a terme al setembre.
A més del concurs, el projecte inclourà un ampli ventall d’activitats paral·leles, com xerrades, tallers, projeccions i debats en diversos espais de Nou Barris, tot posant la mirada en la diversitat psicològica, la perspectiva comunitària i la consciència social.
Bases del concurs
Els curtmetratges han de tenir entre 5 i 10 minuts de durada, i poden ser gravats amb telèfons mòbils, incloent-hi el format vertical. El jurat valorarà el contingut, més enllà de la tècnica. Els vídeos es poden presentar individualment o en grup, en català o castellà (amb subtítols), i hauran de ser inèdits i produïts durant el 2025.
Des de la Fundació celebrem formar part d’aquest projecte comunitari que dona veu als joves i promou l’expressió creativa al voltant de la salut mental.
Activitat de la Fundació
La Fundació col·labora enguany amb el concurs i hi participarà amb un taller audiovisual de haikurts que realitzarà conjuntament amb Càmeres i Acció. El taller tindrà lloc el 26 de setembre a les 9 h al Casal de Barri de Trinitat Nova.
L’Associació d’Acollida i Acció Terapèutica col·labora amb la Fundació acollint una usuària en pràctiques
Amb més de quaranta anys d’experiència en l’àmbit del tractament terapèutic de les addiccions, l’Associació d’Acollida i Acció Terapèutica és una entitat privada sense ànim de lucre referent a Catalunya. El seu treball se centra a oferir serveis adaptats per ajudar les persones a superar les addiccions, millorant-ne qualitat de vida i fomentant la inclusió social.
Recentment, l’associació ha iniciat una col·laboració amb la Fundació Els Tres Turons en el marc del programa SIOAS, que promou l’accés al món laboral per a persones amb diagnòstic de salut mental. A través d’un conveni de pràctiques, una jove ha tingut l’oportunitat d’acompanyar els tècnics de l’entitat, participant activament en tallers i activitats terapèutiques.
Aquesta experiència ha suposat una formació pràctica de gran valor, aportant coneixements professionals, experiència directa i un impuls positiu per al creixement personal de la participant. Aquest tipus de col·laboracions són essencials per a reforçar l’autoconfiança, l’autoestima i les habilitats laborals de les persones que busquen una segona oportunitat.
Gràcies, Associació d’Acollida i Acció Terapèutica, per la implicació i suport!
Si son una empresa i teniu interès a acollir persones en pràctiques cliqueu aquí.
La companyia Teatro de Pacotilla del Club Social Pol Positiu de la Fundació Els Tres Turons ha viatjat a Praga per participar al prestigiós festival Mezi ploty (“Entre reixes” en txec), celebrat al recinte de l’Hospital Psiquiàtric Bohnice els dies 24 i 25 de maig. Ho ha fet de la mà de L’Altre Festival, amb qui comparteix l’aposta per la cultura com a eina de transformació social i en salut mental.
En aquesta ocasió, Teatro de Pacotilla ha presentat l’espectacle “Los Tuneros Salvajes«, una proposta de carrer vibrant, participativa i carregada de bon humor. La peça combina música en directe, karaoke, bolero i clàssics reinterpretats amb un toc d’humor absurd i surrealista que convida a trencar barreres i connectar amb el públic. Es tracta d’un espectacle apte per a totes les edats, ple de sorpreses i vitalitat.
L’actuació va tenir lloc el dissabte 24 de maig a les 12:00 h a l’escenari Divadelní scéna radosti del festival.
Teatro de Pacotilla és molt més que una companyia amateur: és un espai obert i inclusiu de creació escènica col·lectiva, sorgit del Club Social Pol Positiu de la Fundació, on la diversitat es converteix en força artística.
El festival Mezi ploty, amb el suport del Ministeri de Cultura txec, ha estat reconegut per la seva capacitat d’unir cultura i salut mental amb impacte social, rebent el segell EFFE Label de l’Associació Europea de Festivals.
L’Altre Festival, del 30 de maig a l’1 de juny
La participació a Mezi ploty és una avançada de L’Altre Festival, que se celebrarà del 30 de maig a l’1 de juny de 2025 a Fabra i Coats. La Fundació hi participarà amb la subtitulació d’obres des del taller d’accessibilitat audiovisual.
Des de la Fundació Els Tres Turons, com a membres actius de la Taula de Salut Mental d’Horta-Guinardó, donem suport a la 8a Marxa per l’Orgull Boig, que se celebrarà aquest dissabte 24 de maig a les 16 h a la Plaça d’Orfila, al barri de Sant Andreu (Barcelona).
Amb el lema “TENIM VEU”, la jornada busca visibilitzar i reivindicar els drets de les persones boges i psiquiatritzades, i denunciar pràctiques que continuen vulnerant la seva dignitat en l’àmbit de la salut mental, com ara l’electroxoc, les contencions mecàniques, les humiliacions o els escorcolls durant els ingressos hospitalaris.
Organitzada pel moviment Orgull Boig —del qual formen part entitats com la Federació VEUS, Associació Emilia, Matissos, Nikosia i Activament Catalunya— la marxa oferirà una jornada festiva i reivindicativa. S’iniciarà amb un taller de pancartes i continuarà amb una manifestació amenitzada per la batucada Draconaires. La cloenda comptarà amb la lectura d’un manifest i actuacions musicals en directe de Javi Jareño, Viento, Divina Molécula, Efectos Secundarios i DJ Dkor.
Aquesta iniciativa posa al centre les veus i experiències de les persones afectades i reclama un sistema de salut mental més just, respectuós i transformador.
La Fundació Els Tres Turons participarà a les XII Jornades Tècniques de Red ISEM, que tindran lloc del 21 al 23 de maig Osca sota el lema “La millor pastilla, un contracte laboral”. Aquest esdeveniment s’ha consolidat com un espai de referència en l’àmbit de la salut mental i la inclusió laboral, i reuneix professionals, entitats, persones usuàries i famílies de tot l’estat espanyol per a reflexionar col·lectivament sobre el paper fonamental del treball en la recuperació psicosocial.
Organitzades per la Fundació Agustín Serrate (Arcadia) i Red ISEM, les jornades combinaran taules rodones, debats, presentació de projectes i visites a espais laborals reals. A més, s’hi presentaran iniciatives innovadores com els projectes “Transforma ISEM”, “CARE ISEM 360º” i “Experts per experiència: un model únic”, finançats per la Unió Europea – Next Generation EU.
La nostra participació reafirma el compromís de la Fundació amb la inclusió sociolaboral de les persones amb problemes de salut mental, així com amb el treball en xarxa entre entitats de tot l’Estat per avançar cap a una societat més justa, equitativa i compromesa amb la salut mental comunitària.
Aquestes jornades són una oportunitat única per compartir coneixement, generar aliances i continuar construint models d’acompanyament i ocupació que dignifiquin les trajectòries vitals de les persones.
Podeu consultar el programa complet de les jornades aquí i seguir les diferents sessions a distància per streamingaquí.