Territori Carmel, premiat per La Confederació pel seu impacte comunitari

Territori Carmel, premiat per La Confederació pel seu impacte comunitari

El projecte Territori Carmel: accions col·lectives contra les violències, impulsat per Carmel Amunt, ha estat reconegut amb el Premi a l’Impacte en la Comunitat en la nova edició dels Premis La Confederació 2025. El guardó reconeix la tasca col·lectiva i transformadora de la iniciativa al barri del Carmel, on l’art, la comunicació i la participació ciutadana s’entrellacen per promoure una cultura de pau i convivència.

Entre més de seixanta iniciatives del tercer sector social de Catalunya, el jurat ha destacat la capacitat del projecte per implicar el veïnat, el teixit educatiu i cultural, i les entitats socials en una acció compartida per prevenir i abordar les violències des de la comunitat.

Creat el 2024 amb el suport de la Generalitat de Catalunya, Territori Carmel és una iniciativa d’edu-comunicació que combina creació artística i reflexió col·lectiva. En la seva primera edició, va unir veïnes i veïns, artistes, cooperatives de l’economia social i solidària i l’alumnat de l’Institut Ferran Tallada, generant espais de diàleg i expressió.

A la segona edició, el projecte continua ampliant aquests espais de trobada, confiança i creativitat, amb activitats que promouen una convivència basada en l’escolta, la cura i la transformació col·lectiva.

Des de la Fundació Els Tres Turons, que forma part de l’entitat gestora de Carmel Amunt, celebrem aquest premi, que posa de manifest la força del treball conjunt per construir barris més saludables i cohesionats.

“La transformació col·lectiva és possible, i quan succeeix, les persones viuen millor”, afirmen des de Carmel Amunt, que reben aquest reconeixement com un impuls per continuar teixint xarxes de suport i resistència des del territori.

Aquest premi pertany, com diuen les impulsores del projecte, a totes les persones que creuen que és possible un món nou, a aquelles que transformen la por en acció, les ferides en creació i el dolor en força col·lectiva.


Arrenca la campanya “40 veus, 40 dies” per celebrar el 40è aniversari de la Fundació

Arrenca la campanya “40 veus, 40 dies” per celebrar el 40è aniversari de la Fundació

La Fundació Els Tres Turons ha posat en marxa la campanya “40 veus, 40 dies” amb motiu del seu 40è aniversari. Una iniciativa que vol donar veu a totes les persones que han format part de la història de l’entitat: professionals, persones ateses, familiars, entitats del territori i institucions amb qui s’ha compartit camí.

Durant el que queda d’any, i amb l’acte del 20 de novembre com a eix central de la celebració, es compartirà a les xarxes socials un petit testimoni en vídeo amb reflexions sobre què ha significat la Fundació per a cadascuna d’aquestes veus.

L’objectiu és construir una memòria viva i coral d’aquestes quatre dècades, mostrant la diversitat d’experiències, vincles i mirades que han donat forma al projecte de salut mental comunitària de la Fundació.

El primer testimoni és el de l’Alexandra Lara, treballadora social de la Fundació des dels seus inicis, que comparteix com ha viscut el creixement de l’entitat i la seva aposta per l’acompanyament comunitari.

Podeu veure els vídeos al nostre canal de YouTube i seguir la campanya a través de les xarxes socials.

La Fundació inicia el procés per elaborar un Pla LGTBIQ+

La Fundació inicia el procés per elaborar un Pla LGTBIQ+

La Fundació Els Tres Turons ha posat en marxa el procés d’elaboració del seu primer Pla LGTBIQ+, una iniciativa que té com a objectiu garantir que totes les persones treballadores visquin el seu lloc de feina com un entorn segur, respectuós i lliure de prejudicis.

Aquest projecte compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través del seu Departament d’Igualtat, i reafirma el compromís de l’entitat amb la igualtat de tracte i d’oportunitats, així com amb la prevenció i erradicació de qualsevol forma de discriminació per motius d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

Una primera fase de diagnosi participativa

El procés s’ha iniciat amb una fase de diagnosi interna, que inclou una enquesta adreçada a tota la plantilla. Aquesta eina, de participació voluntària i anònima, permetrà conèixer la percepció de les persones treballadores sobre el clima laboral en matèria de diversitat, inclusió i seguretat psicològica.

Les dades recollides seran tractades de manera confidencial amb l’objectiu d’elaborar una anàlisi rigorosa de la situació actual i identificar àrees de millora.

La participació de la plantilla és un element clau per assegurar que el futur pla respongui a les necessitats reals de l’organització i contribueixi a reforçar una cultura corporativa basada en el respecte i la inclusió.

De la diagnosi a la implementació

Aquesta fase inicial culminarà amb la redacció i implementació del Pla LGTBIQ+, que inclourà:

  • Mesures de prevenció davant situacions de discriminació o assetjament.
  • Protocols d’actuació i canals de suport.
  • Accions de sensibilització i formació.
  • Eines de seguiment i avaluació contínua.

Amb aquesta iniciativa, la Fundació continua avançant en la construcció d’un model organitzatiu coherent amb la seva missió social, promovent espais de treball on totes les persones puguin desenvolupar-se amb dignitat, llibertat i igualtat.

Red ISEM explorarà la transformació de l’atenció en salut mental a les XIII Jornades Tècniques

Red ISEM explorarà la transformació de l’atenció en salut mental a les XIII Jornades Tècniques

Del 5 al 7 de novembre del 2025, tindran lloc les XIII Jornades Tècniques Red ISEM a Pamplona, ​​sota el lema “Entre iguals, entre paraules: experiències transformadores en salut mental”. L’esdeveniment ​​reunirà professionals, entitats i persones involucrades en l’impuls de la inclusió de persones amb reptes de salut mental greus per a visibilitzar pràctiques valuoses i teixir xarxes. La Fundació Els Tres Turons també hi serà present.

A més, hi ha la possibilitat d’inscriure’s en línia a la trobada, a través de la UNED, per assistir digitalment en directe a les jornades, accedint a l’enllaç següent.

Amb aquesta iniciativa, Red ISEM continua posicionant-se com un referent en la promoció de la cura mútua, la qualitat organitzativa i el suport entre iguals, impulsant un canvi estructural cap a una societat més inclusiva.

Per a més informació de totes les iniciatives, activitats i esdeveniments de Red ISEM podeu consultar la seva pàgina web.

La Fundació presenta l’experiència amb joves al congrés estatal de Rehabilitació Psicosocial

La Fundació presenta l’experiència amb joves al congrés estatal de Rehabilitació Psicosocial

La Fundació Els Tres Turons va participar els dies 23 i 24 d’octubre de 2025 al VI Congrés de la Federació Espanyola d’Associacions de Rehabilitació Psicosocial (FEARP), celebrat a València sota el lema “Rehabilitació psicosocial: pràctica i filosofia al llarg del cicle vital”.

La presidenta del Patronat de la Fundació, Marisa Rosa, va intervenir a la taula col·loqui-debat sobre intervenció infanto-juvenil, on va compartir la mirada de la Fundació sobre la rehabilitació psicosocial en joves des d’una perspectiva comunitària, participativa i basada en els drets humans.

Durant la seva intervenció, Rosa va destacar la importància de crear espais d’aprenentatge significatiu que combinin la formació, la implicació social i la recuperació personal. En aquest sentit, va presentar diversos projectes del Servei de Rehabilitació Comunitària de Joves (SRCJ) de la Fundació que utilitzen la metodologia d’Aprenentatge i Servei (ApS) com a eix d’intervenció.

Entre aquests projectes, va destacar La Pelu, una iniciativa de perruqueria comunitària on el jovent treballa habilitats socials i professionals oferint un servei al barri; el projecte intergeneracional contra l’edatisme a Sant Genís, que promou el contacte entre joves i persones grans per a combatre estereotips d’edat; i WeLab, un espai d’innovació social on es desenvolupen projectes col·laboratius que connecten salut mental i comunitat.

Tots aquests projectes exemplifiquen una manera d’entendre la rehabilitació psicosocial que posa la persona al centre i connecta els processos de recuperació amb el territori. Tal com va assenyalar Marisa Rosa, “la participació i el compromís amb la comunitat són elements essencials per a la salut mental i per a la construcció de ciutadania plena”.

Amb aquesta participació, la Fundació Els Tres Turons reafirma el seu compromís amb una intervenció comunitària transformadora, que impulsa la inclusió social, l’autonomia i la convivència al llarg de tot el cicle vital.