Torna la campanya «Biblioisémicas: la follia de llegir»

Torna la campanya «Biblioisémicas: la follia de llegir»

Red Isem i la Fundació Els Tres Turons impulsen la inclusió en salut mental a través de la lectura amb la campanya Biblioisémicas

Red Isem i la Fundació Els Tres Turons impulsen de nou la campanya «Biblioisémicas: la follia de llegir», una iniciativa pionera que uneix el món de les biblioteques i la salut mental amb l’objectiu de fomentar la inclusió i trencar estigmes.

Aquesta campanya, que es desplega al voltant del Dia Mundial de la Salut Mental (10 d’octubre) i el Dia Mundial de les Biblioteques (24 d’octubre), busca conscienciar la població general sobre la importància de la salut mental a través de la lectura.

Què és Biblioisémicas?

«Biblioisémicas» va començar com una experiència pilot entre abril i maig de 2025, amb la col·laboració d’una trentena de biblioteques públiques i vuit entitats de Red ISEM. Atès l’èxit de la campanya, ara es rellança amb un enfocament renovat, posant el focus en el paper essencial de les biblioteques com a espais d’inclusió en salut mental.

Com participar-hi?

Les biblioteques públiques poden adherir-se a la campanya i crear racons de lectura amb llibres del seu fons relacionats amb la salut mental i el benestar.

Pel que fa al públic general, tothom pot participar al concurs digital de la campanya:

  • Podeu pujar un vídeo o una foto de la vostra lectura preferida sobre salut mental.
  • Seguiu i etiqueteu #biblioisemicas a Instagram o TikTok.
  • Podreu guanyar un lot de llibres!

Des de la Fundació Els Tres Turons, creiem fermament en el poder transformador de la lectura i en el paper de les biblioteques com a espais de suport i coneixement per a la salut mental. Animeu-vos a participar-hi i ajudeu-nos a construir una societat més inclusiva!

Horaris d’estiu 2025 a la Fundació Els Tres Turons

Horaris d’estiu 2025 a la Fundació Els Tres Turons

Amb l’arribada de l’estiu, la Fundació Els Tres Turons adapta els seus horaris i serveis durant el mes d’agost.

Del 4 al 31 d’agost, diversos serveis romandran tancats parcialment o totalment per vacances. A continuació us detallem les dates de tancament de cada seu i servei:

  • Servei d’Inserció Laboral: tancat del 4 al 31 d’agost.
  • Servei de Rehabilitació per a Joves: tancat de l’11 al 24 d’agost.
  • Seu de Pintor Casas: tancada de l’11 al 24 d’agost.
  • Servei de Club Social Pol Positiu: tancat del 4 al 24 d’agost.
  • Seu de Maternitat d’Elna: tancada.
  • Seu central (Fastenrath): oberta durant tot l’agost. Horari d’atenció: de 9 h a 15 h.

Per qualsevol consulta, us podeu posar en contacte amb nosaltres:

Bon estiu i gràcies per la vostra comprensió!

Presentem la memòria d’activitats 2024

Presentem la memòria d’activitats 2024

La Fundació Els Tres Turons presenta la memòria anual: un any de consolidació, innovació i compromís comunitari

La Fundació Els Tres Turons ha fet públic el seu informe d’activitats corresponent a l’any 2024, destacant un any marcat per la consolidació financera, l’enfortiment de serveis i aliances, i un compromís ferm amb la qualitat, la inclusió social i la salut mental comunitària.

Un balanç positiu i transformador

Amb un nivell de satisfacció general que assoleix els 4,25 punts sobre 5 per part de les persones ateses, i 4,45 per part de les seves famílies, la Fundació destaca la millora de la qualitat percebuda dels serveis. L’assoliment dels objectius anuals arriba al 80%, i es consolida una estructura organitzativa sòlida i orientada a processos, clau per encarar nous reptes.

Atenció a 808 persones: una resposta integral

Durant el 2024, la Fundació ha atès un total de 808 persones en serveis de rehabilitació comunitària, inserció laboral, vida independent, oci inclusiu i acció comunitària. El 53,21% dels usuaris han estat homes i el 46,79% dones.

Àrees de servei destacades

  • Rehabilitació Comunitària: 282 persones adultes i 141 joves han estat ateses als dos serveis de rehabilitació (SRC), amb una clara aposta per la inclusió i autonomia.
  • Inserció sociolaboral: 170 persones han participat en serveis com el Prelaboral, SIOAS, Incorpora o el projecte Ocell de Foc, que ha impactat en 1.000 joves, 150 dels quals amb malestar emocional.
  • Oci inclusiu: el Club Social Pol+ ha acompanyat 126 persones, i els programes FINDE i Ventila’t han ofert respir familiar i oci significatiu a 43 persones. El programa Pàdel Inclusiu ha tingut una participació rècord de 142 persones.
  • Vida independent: 89 persones han rebut suport directe per viure de forma autònoma, a través de serveis com Llar amb Suport, SSAPL o el programa Vida Independent.
  • Acció comunitària: projectes innovadors com el de la masia de Can Soler, la companyia Teatre de Pacotilla, o accions de voluntariat i sensibilització escolar han fomentat la inclusió, la lluita contra l’estigma i la transformació social del territori.

Economia social: Passar Via es reforça

L’empresa d’inserció Passar Via, dedicada a serveis com jardineria, neteja, accessibilitat audiovisual i serveis auxiliars, ha integrat Pere Claver Grup com a nou soci. Amb 5 treballadors d’inserció i 9 d’estructura, es reforça el seu paper com a referent en la inserció laboral de persones vulnerables.

L’equip humà, eix fonamental

La plantilla de la Fundació el 2024 ha estat formada per 75 professionals, dels quals un 66,67% són dones. El 88% dels contractes són indefinits, amb una mitjana d’antiguitat de 13 anys. Aquestes dades reflecteixen una alta estabilitat i compromís amb el projecte.

També destaca la participació activa en formació (86,66%) i un nivell de satisfacció laboral de 8,04 sobre 10, que manté la línia positiva dels darrers anys.

Voluntariat i participació

El voluntariat ha comptat amb 20 participants (15 homes i 5 dones), i ha estat clau en projectes socials, culturals i comunitaris, alineats amb la missió de la Fundació.

Qualitat i transparència

La Fundació continua certificada per la norma ISO 9001:2015 i compleix els estàndards de protecció de dades i auditories. Els índexs de satisfacció i eficiència reforcen el seu compromís amb una gestió responsable.

La Fundació Els Tres Turons, pregonera de la Festa Major del Carmel 2025

La Fundació Els Tres Turons, pregonera de la Festa Major del Carmel 2025

El pregó dona visibilitat a la tasca comunitària i a 40 anys de compromís amb la salut mental al barri

Divendres 4 de juliol, la Fundació Els Tres Turons va ser l’encarregada de fer el pregó de la Festa Major del Carmel 2025, amb motiu del 40è aniversari de l’entitat. L’acte es va celebrar a l’escenari de la Rambla del Carmel – Llobregós, sota el lema “Promoure la salut mental és construir vincles al barri”, i va esdevenir un homenatge emotiu a la història compartida entre la Fundació i el barri que la va veure néixer.

El pregó va anar a càrrec de Marta Blanch, membre del Patronat de la Fundació, i Alexandra Lara, treballadora social vinculada a l’entitat des dels seus inicis. Ambdues van fer un recorregut viu i emocionat per la trajectòria de la Fundació, recordant com va sorgir l’any 1985 a partir de l’impuls de veïns/es i professionals del Carmel, i la lluita per a construir un model d’atenció comunitària en salut mental arrelat al territori.

Van recordar com, en un context de reivindicació veïnal per a millorar les condicions de vida al barri, es va sembrar la llavor d’un projecte pioner que defensava la salut com un dret vinculat a l’entorn i a les relacions. “El Carmel va ser un espai ideal per a fer néixer un projecte d’aquestes característiques, en un moment en què la salut mental encara s’atenia des de la institucionalització i l’aïllament”, van explicar.

També van fer èmfasi en la transformació del model d’atenció al llarg dels anys, i el paper de la Fundació en la promoció dels drets de ciutadania, la lluita contra l’estigma i l’acompanyament a persones en itineraris de recuperació. “Si avui som aquí és perquè moltes persones, entitats i institucions han confiat en aquest projecte. Però sobretot, gràcies a les persones que han necessitat espais d’acollida, d’escolta i de reconeixement, i ens han permès acompanyar-les”.

El pregó també va ser una mostra de reconeixement mutu entre l’entitat i el barri del Carmel, on la vida comunitària ha estat sempre clau per a bastir un model de salut mental més humà i transformador. “No sempre ha estat fàcil, però la feina comunitària és altament recomanable per a construir barris cohesionats i solidaris”, van concloure.

Amb aquest acte, la Fundació continua la celebració dels 40 anys, després d’haver iniciat la campanya al maig amb la presentació de l’oli de Can Soler. El pròxim acte destacat serà la celebració central del 40è aniversari, el 20 de novembre al Hub Social BCN.


Reflexió col·lectiva i propostes de futur a la jornada de valoració del Servei Prelaboral

Reflexió col·lectiva i propostes de futur a la jornada de valoració del Servei Prelaboral

El 10 de juliol passat, a la masia de Can Soler, es va celebrar la jornada d’avaluació participativa del Servei Prelaboral de la Fundació Els Tres Turons. L’espai va comptar amb la participació de 15 persones usuàries del servei, acompanyades per l’equip tècnic, en una sessió que va posar el focus en la veu de les persones participants.

Durant la jornada es van recollir aportacions molt valuoses, que ajudaran a millorar i orientar el projecte de cara al futur. Es van valorar especialment l’empatia i l’acompanyament de l’equip, així com la importància de participar en grups i activitats que potencien les competències i la preparació per accedir al món laboral.

També es va destacar l’interès per realitzar més sortides i visites a empreses, una proposta que es tindrà molt en compte a l’hora de planificar noves activitats.

La jornada va concloure amb un pica-pica preparat pel taller de cuina, que va oferir un espai informal per continuar compartint impressions i donar la benvinguda a l’estiu.

Gràcies a totes les persones que hi vau participar!